بانک اقتصاد نوین
بانک اقتصاد نوین

بانک اقتصاد نوین

سَــرمایه‌گذاری در حوزۀ مالی

یکی از مهمترین رویدادهای اقتصادی ایران در سالهای اخیر ، بدون شک تاسیس اولین بانک خصوصی ایران بود. در اقتصادی که بخش اعظم آن دولتی بود و با راندمان شرکتهای دولتی مدیریت می شد، جسارت پیگیری موضوع تاسیس اولین بانک خصوصی کشور در سطح سهامداران عمده و مدیران شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران باعث شد، مسیر ورود بانکداری خصوصی در ایران باز شود. بماند که همچون هر پدیده مدرن و مفیدی ، سوء استفاده از یک محصول، می تواند در دستیابی به نتایج مورد انتظار اختلال ایجاد کند و این اتفاق در سالهای اخیر و برخی بانکهای کشور مشاهده شد، اما در بهبود معنادار کیفیت ارائه خدمات بانکی با سالهای قبل از ظهور بانکهای خصوصی در ایران نیاز به توضیح اضافه نیست. در پایان سال مالی منتهی به شهریور 1399، درصد سهامداری گروه «وساخت» در بانک اقتصاد نوین 15.32 درصد است.

بانک اقتصادنوین در سنوات گذشته با اعطای تسهیلات خرید مسکن، دفتر کار و مشارکت در پروژه‌های ساختمانی، حضوری فعال در بخش مسکن داشته است. این بانک علاوه بر خدمات بانکی داخلی، در شبکه بانکداری بین‌الملل نیز فعال است و با برخورداری از شبکه گسترده‌ای از کارگزاران معتبر در سطوح بین‌المللی، انواع خدمات ارزی شامل گشایش اعتبارات اسنادی دیداری، ریفاینانس و ضمانت‌ نامه‌های ارزی را پذیرش می‌نماید.
این بانک برای ارتقای کیفی ارائه خدمات شرکت‌هایی را تاسیس کرده است که از جمله می‌توان شرکت کارگزاری اقتصاد نوین، سرمایه‌گذاری نوین، لیزینگ، صرافی، بیمه نوین و شرکت تأمین سرمایه اقتصاد نوین را اشاره نمود.
مالکیت در یک بانک فعال در کشور عراق با سرمایه 250 میلیارد دینار عراقی و با درصد سهامداری 74.5 درصدی از دیگر نقاط قوت این بانک به حساب می آید.


بانک اقتصادنوین به عنوان اولین بانک خصوصی جمهوری اسلامی ایران در مرداد ماه سال ۱۳۸۰ با اخذ مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تأسیس شد. سرمایه اولیه بانک ۲۵۰ میلیارد ریال بوده ودر حال حاضر سرمایه این بانک مبلغ 30.425.000.000 ریال است . این بانک با بیش از ۲۳۹ شعبه علاوه بر تهران، در تمامی مراکز استان‌ها و نیز شهرهای عمده از طریق شعب خود حضور فعال دارد.